יוצאות מאחורי הקלעים
תיאטרון וקולנוע לנשים

תיאטרון וקולנוע לנשים
תיאטרון וקולנוע לנשים

נשים בימינו פועלות בו זמנית במספר רב של תחומים. לנשים באשר הן נשים, ולא משנה מהיכן  בארץ ולאיזו חברה הן שייכות, יש מכנים משותפים רבים. נשים רבות לא נותנות לעצמן במה ומעדיפות להיות מאחורי הקלעים. קבוצת נשים שתיתן לעצמה במה לעסוק בנושאים שמעניינים או מטרידים אותן תיצור לעצמה מרחב לשחרור, הנאה והבעה אישית וקבוצתית. המפגש עם הקהל, דרך הצגת התיאטרון הקהילתי או הקרנת סרט הקולנוע הקהילתי, יעשה שירות לנשים ולגברים כאחד כשהנושאים אותם העלתה הקבוצה ביצירה, יעלו גם לסדר היום של הקהילה המורחבת.

 

דמויות מדברות
תיאטרון וקולנוע לנוער ונוער בסיכון

תיאטרון וקולנוע לנוער בסיכון
תיאטרון וקולנוע לנוער בסיכון

לבני נוער בכלל ולבני נוער המוגדרים בסיכון בפרט לא קל לדבר איתנו המבוגרים הלא מבינים. זה לא אומר שאין להם מה להגיד או שלנו אין מה להעניק להם. התיאטרון והקולנוע הקהילתיים מאפשרים לבני הנוער לעסוק בסוגיות מורכבות מהחיים שלהם דרך היצירה. מה שאי אפשר להגיד בשיחה יומיומית, אפשר לתת לדמות בהצגה או בסרט להגיד. באמצעות ההצגה או הסרט, בני הנוער מעניקים לנו כרטיס כניסה לעולמם האישי והחברתי. כרטיס הכניסה הזה מאפשר לנו לקיים עימם דיאלוג משותף.

 

 

לדבר שישמעו
תיאטרון וקולנוע ליוצאי אתיופיה

תיאטרון וקולנוע ליוצאי אתיופיה
תיאטרון וקולנוע ליוצאי אתיופיה

אנשי הקהילה האתיופית לא נוהגים להיחשף. נוסיף לנתון הזה את הקושי שבהשתלבות בחברה חדשה והתוצאה היא שקולה של קהילת יוצאי אתיופיה כמעט ואינו נשמע.  קבוצת תיאטרון קהילתי או קולנוע קהילתי של אנשים יוצאי אתיופיה, תבטא דרך הכלים האמנותיים נושאים בוערים כמו: פערים בחינוך, תעסוקה, קשיי השפה ופער הדורות אל השיח הציבורי. שיח זה הכרחי עבורנו כחברה סולידארית ויש ביכולתו לחולל שינוי ולתרום להפחתת גילויי הגזענות.

 

 

במה להנגשה
תיאטרון וקולנוע לבעלי צרכים מיוחדים

תיאטרון וקולנוע לבעלי צרכים מיוחדים
תיאטרון וקולנוע לבעלי צרכים מיוחדים

מי שאינו בעל מוגבלות פיזית או שכלית לא יכול להבין עד כמה פעולות יומיומיות פשוטות הופכות למורכבות. אנשים בעלי צרכים מיוחדים מקבלים יחס לא הוגן, חסר סבלנות ולעיתים אף מזלזל. תפקידה העיקרי, של קבוצת תיאטרון קהילתי או קולנוע קהילתי של אנשים בעלי צרכים מיוחדים, הוא להסביר ולהמחיש לאנשים שאינם בעלי מוגבלות במה זה כרוך לבצע פעולות פשוטות כמו להיכנס לחנות או לנסוע באוטובוס כשאתה בעל מוגבלות. דרך ההסברה והבאת ההתמודדויות למודעות הציבורית, תתפתח היכולת לראות את האדם ולא את המוגבלות ולהתייחס אליו בכבוד וסובלנות.

 

 

קשישים יוצרים חיים
תיאטרון וקולנוע לקשישים

תיאטרון וקולנוע לקשישים
תיאטרון וקולנוע לקשישים

ההתמודדות עם הזקנה מאוד לא פשוטה. לצד השינויים בתפקוד הפיזי והקוגניטיבי, יש רצון עז לשמור על שגרת החיים כפי שהייתה ולטפח את תחושת הערך העצמי. קבוצת תיאטרון קהילתי או קולנוע קהילתי מאפשרת לבני גיל הזהב לפעול ביחד, ליצור יצירה משותפת הצומחת מתוך הסיפורים האישיים ולהיות כעוגן חברתי עבור המשתתפים. באמצעות היצירה המוצגת לקהל יכולה הקבוצה לתקשר החוצה את התחושות, הפחדים והרצונות.

 

 

מדברים באותה השפה
תיאטרון וקולנוע לעולים חדשים

סדנאות לקהילה השתחוויה 2להשתלב בחברה חדשה ולרכוש שפה חדשה אלה משימות מאתגרות מאוד. מרגע הנחיתה בארץ החדשה עובר זמן רב ונעשים הרבה מאמצים על מנת להרגיש שייכות למקום ולחברה. קבוצת תיאטרון קהילתי או קולנוע קהילתי תוכל לעבד דרך אמצעי המבע האמנותיים את הקשיים, ההתמודדויות, השאיפות וההצלחות ולאפשר לקהילת העולים החדשים שיזדהו עם המתרחש על הבמה או המסך להתחזק. לאנשים בקהל שאינם עולים חדשים תהיה אפשרות להכיר מקרוב את אותם האנשים שהגיעו ארצה מחברה ותרבות אחרים.

אפשרויות נגישות (לחץ כאן לסגירה)