האודישן פה

הימים בבית הספר היסודי/ חטיבת הביניים תמו והתלמידים עומדים לקראת הגעתם לממלכת חטיבת הביניים/התיכון. הכל מתנהל כשורה עד שהמלכה מודיעה שיערכו אודישנים לחטיבות המלכותיות. על כל תלמיד להשתייך לחטיבה מלכותית אחת. לכל חטיבה מלכותית ייחוד משלה והיא שמגדירה את החברים בה: חטיבת היפות והאמיצות, חטיבת המורדים, חטיבת החרוצים והשוקדים, חטיבת הספורטאים וחטיבת אור ואהבה. התלמידים משתוקקים להשתייך ומתכוננים לאודישנים הגדולים לחטיבות המלכותיות. האודישנים נערכים כסדרם עד שילד אחד, אדיר חסון, נתפס על ידי המלכה שלא נבחן לאף אחת מהחטיבות המלכותיות. אדיר אומר שאיננו רוצה להגדיר עצמו על פי החטיבות המלכותיות. המלכה רותחת מזעם נותנת לאדיר חצי שעה לבוא אליה בהצעה לחטיבה מלכותית אליה ירצה להשתייך. החברים מנסים לשכנע את אדיר להצטרף אליהם כדי שהמלכה לא תבטל את האודישנים, אך אדיר מוצא פתרון שמצליח להפתיע את כולם.

אדיר חסון: ואתה?
מורד 3: מה איתי?
אדיר חסון: מה איתך?
מורד 3: טוב, לפעמים אני מרגיש שאני דווקא לא כל כך שונא את הכל. אולי אפילו מקבל את הדברים באהבה.
המורדים: באהבה???
מורד 3: כן.
אור ואהבה 2: ואני מדי פעם כועסת ומתעצבנת.
אור ואהבה: (כולם) לא יכול להיות. אוממממממממממ
אור ואהבה 2:  כן כן. לפעמים אני רוצה לשנות את הדברים ולא לקבל אותם כמו שהם.  באהבה…
אדיר חסון: נו תראו. כל אחד דומה קצת לאחר. אז למה להתחלק לחטיבות אם בכולנו יש קצת מכל דבר?
חבר: אבל מה נעשה?
אדיר חסון: קודם כל נלמד לקבל אחד את השני כפי שהוא ולא לפי החטיבה אליה הוא משתייך.
מורד 4: הוא צודק. לפעמים אני לא רוצה שיחשבו שאני רק מורד
ספורטאי 3: נכון מאוד. ואני לא רק גוף שרירי ומנצח סדרתי בתחרויות
יפה ואמיצה 4: ואותי מעניין גם החור באוזון, שכפול DNA ונדידת הציפורים בעונה הקרה.
חרוץ ושוקד 4: ואני לא רק לומד!! יש בי עוד צדדים
אור ואהבה 3: גם בי!
חרוץ ושוקד 5: אז אם בכל אחד מאיתנו יש הרבה דברים
יפה ואמיצה 5: אנחנו בעצם חטיבה אחת!
ספורטאי 4: ואם כל אחד יכול להיות מגוון של דברים
אור ואהבה 4: אין מה שיבדיל בנינו
מורד 5: אז לא צריך חלוקה לחטיבות
ספורטאי 5: מי יגיד למלכה???
(מתוך תמונה 7)
פרטים טכניים
–          המחזה מורכב משלל דמויות ססגוניות והמון הומור
–          למחזה תוכן ערכי הדן בנושא הזהות והגדרת האני
–          למחזה תשע תמונות ושלושה שירים
–          המחזה מתאים לכמויות שונות של משתתפים
–          משך הצגת המחזה כ-40 דק'

Comments are closed